torsdag den 29. april 2010

Nørrebro revisited


Forleden var jeg en tur på det ydre Nørrebro igen. Denne gang cyklede jeg, for jeg ville researche nogle ting på ruten.

Det var meget mærkeligt at gå rundt derude igen. Jeg fik taget nogle billeder og igen set på kvarteret.

Da jeg cyklede derfra gik det op for mig, at jeg har det helt anderledes med kvarteret nu. Fra at være et grimt og trøstesløst sted som jeg hurtigst muligt ville væk fra igen da jeg besøgte det i vinters, så er det blevet til en del af min historie, et sted der har en historie, en interessant historie som jeg har researchet og brugt. En god oplevelse.

Nu er min tid som fritstillet ved at være forbi. Og jeg er ved at være færdig med min roman. Så jeg har udrettet det, jeg havde sat mig for. Ude er alt eksploderet i disse dage, foråret er her, træerne er sprunget ud, tulipanerne blomstrer nede i haven.

Skal til fødselsdag i aften. Og så skal bededagsferien bruges til at gøre romanen færdig.