onsdag den 24. marts 2010

Forår

Lytter til soundtracket fra Brokeback Mountain. Giver dejlig ro som jeg trænger til.

Desværre føler jeg mig lidt sløj, bange for at jeg bliver syg, det kan jeg slet ikke overskue. Jeg drikker Echinacea og håber på det bedste. Måske havde jeg for lidt tøj på da jeg var ude. Måske er jeg bare hamrende presset - økonomi, jobsituation.

Men i går var jeg ude at løbe for første gang i år. Det var så fedt.

På Diamanten og hente en bog om Emily Dickinson, som jeg måske skal bruge til romanen.

De sidste dage har jeg fået landet nogle meget svære afsnit. Det er godt. I nat vågnede jeg og kunne se en del af slutningen. Skrev det ned i formiddags, kan lige så godt skrive det, mens jeg har det i tankerne, ellers risikerer jeg at glemme det igen og så bliver det langsommeligt at skrive det frem.

Jeg skal have justeret nogle ting. Sikre mig at den røde tråd er der, for eksempel skal hovedpersonen møde Ø. i del 2, ellers hænger slutningen ikke sammen.

Foråret lurer. I dag smed jeg handskerne. I morgen bliver det måske så lunt, at jeg kan tage min nye ruskindsjakke på. Kunne være dejligt. Købte den i januar som en pant i foråret der nu er ved at være her.

Jeg var i Sorgenfri igen i går og speake for T. Det var hyggeligt, det var så rart at køre afsted i min bil, at være ude i verden på den måde. Jeg afleverede min pc, jeg bruger den alligevel ikke, da jeg jo bruger min iBook. Pludselig gik det op for mig, at det måske var sidste gang jeg var derude. Det gjorde mig ked af det.

Jeg har kontaktet et vikarbureau, skal til samtale efter påske. De siger 1-3 mdr. for at finde et barselsvikariat. Skal altså også høre lidt om lønniveauet. Jeg kan godt mærke, at jeg er presset, men så længe jeg skriver - så længe jeg skriver godt - så tror jeg alligevel på, at det hele nok skal lykkes.

W. er taget på ferie, ser hende først om 4 uger. Jeg tror jeg når en masse inden da.