onsdag den 3. marts 2010

Læser

Der er gået 1 1/2 uge siden jeg sidste publicerede et indlæg. Der har været mange ting at tænke på, ting som ikke rigtig hører hjemme her. Jeg har været meget ked af det. Men der er også sket en udvikling med romanen.

Jeg samlede alle de tekster jeg synes indholdsmæssigt hørte hjemme i romanens univers. Skrev dem igennem så der blev overensstemmelse i synsvinkel og tid. Så havde jeg tre afsnit. Del 1 på 25 sider, Del 2 på 30 sider og Del 3 på 25 sider. Altså 80 sider som udgangspunkt.

Jeg tog fat på Del 1. Jeg kunne se, at kronologien ikke rigtig var på plads. Så jeg tog en saks og klippede siderne op i afsnit. Så lagde jeg dem på spisebordet. Nu kunne jeg begynde at se nogle sammenhænge. Det var meget mærkeligt. Noget af det fulgte den oprindelige kronologi, men der var også afsnit som skulle ind nye steder.

Jeg lagde et vattæppe på stuegulvet og brugte det til at lægge det hele i den rækkefølge som føltes rigtigt. Så samlede jeg det i fem bunker – fem underafsnit. Jeg tændte computeren og fik copy pasted det hele så det fulgte den nye kronologi.

Så læste jeg det hele igennem. Det var hårdt, for jeg kunne se, at det ikke rigtig hang sammen. Det var en krisedag. Men jeg besluttede mig for at begynde at arbejde på det, skrive det hele igennem. Det gjorde jeg.

Mens dette stod på, hørte jeg fra L. og vi aftalte at mødes i dag onsdag. Og så dukkede tanken op – kan jeg nå at have Del 1 så færdig så han kan læse det? For han har tidligere tilbudt at læse det for mig, og jeg ved, han vil give mig en virkelig brugbar tilbagemelding.

Jeg skrev og skrev om og kasserede og skrev. Mine 25 sider skrumpede ind til godt 13 sider, men i forgårs kunne jeg begynde at se, at det faktisk begyndte at hænge sammen. YES!!!

I går fik jeg det gjort klar, og i dag finpudsede jeg inden jeg mødtes med L. på Wilder. Han har tid til at se på det i denne uge, så inden længe får jeg en fornemmelse af, hvor langt jeg er nået.

Jeg er meget spændt. Synes jeg ser alt det der ikke fungerer, men der er altså også ting som jeg synes er gode.

I dag har jeg også skrevet en jobansøgning som skal mailes i morgen. Jeg må indrømme at det er den første jobansøgning jeg har fået skrevet. Jeg har ikke været motiveret, de jobopslag jeg har set har bare ikke talt til mig. Men dette job lyder rigtig interessant og passer bare så godt til min profil.

Og så er sneen ved at forsvinde og denne mærkelige vinter ved at lakke mod enden.