onsdag den 17. marts 2010

Tilbagemelding

Tilbagemelding fra L. på det første kapitel. Den var meget positiv. Nogle få gode indvendinger, men ellers synes han det var godt. Så jeg er på rette spor. 

Jeg arbejder videre, det går langsomt.

Roen. Hører soundtracket fra Brokeback Mountain. Det uventede som sætter spor. 

Har skrevet på nogle ting, gamle ting, nytårsaften. F. Det har jeg arbejdet på længe, måske nærmer det sig, det er svært. Alt det jeg troede ikke betød noget særligt. Nu tænker jeg tilbage, ser så anderledes på det hele. At det altsammen betød noget.

Jeg tror, jeg må skrive videre selv om jeg ikke har landet det, men jeg hader at skrive videre når jeg er i tvivl. Tænke måske løser det sig – måske løser det sig ikke.

Vinduespudser i dag. Det er første gang jeg har haft vinduespudser, det plejer jer selv at gøre, synes bare ikke jeg orkede. 300 kr. Jamen næste gang tror jeg, jeg gør det selv, de penge kan jeg lige så godt bruge på noget andet og langt mere værdifuldt, og jeg kan ikke fordrage at skulle have folk ind.

I Sorgenfri i går. Speake e-læring for T. Hyggelig og produktiv formiddag. Han spurgte, hvordan det går med jobsøgning, og hvordan det går med min roman. Jeg fortalte ham, at det gik godt med mit manus, han sagde, jamen så skal det alt sammen nok gå. Så fortalte han mig, at han har digte i det nye nummer af Hvedekorn. Jeg lykønskede ham, det er flot gået.

Men i dag føles det som om det slet ikke går med romanen.

Hos W. i går eftermiddags. Drømme.... jeg lukker en fugleunge ud af vinduet, den flyver så fint af sted.... de drømme jeg må give slip på.

Talte med hende om romanen. At jeg ville prøve at have et udkast klar 1. maj, bruge den sidste måned jeg har. Men det går jo så langsomt, hvordan kan jeg tro, det kan lade sig gøre? Det er så hårdt. Vil bare videre, videre, videre. Men i dag er jeg træt og ked af det og ikke spor optimistisk.

Ud at gå tur i formiddags. Det er tøvejr, pludselig går jeg ikke alene ved volden. Øv. Det nød jeg ellers. Mine vinterstøvler som jeg købte på udsalg i Sværtegade, hvor har jeg nydt at gå i de støvler, de har passet så godt til mine fødder, mine stakkels ben med de ømme led, ja de er sat hen, venter på næste vinter. Og hvor er jeg så til november, december? Når jeg mine mål.