fredag den 5. februar 2010

Fristelse

Møgdag, har ikke fået skrevet, bare haft dokumentet åbent og set på det. Angsten, hvad nu hvis jeg ikke kan? Hvad nu hvis ikke jeg gør det, ikke engang prøver, ikke skriver det færdigt.

Tiden der smuldrer. På biblioteket. Hos Perch efter grøn te. Til yoga. Hjem igen. Læse om ’Naturlig overgangsalder’. Undskyld er det her virkelig mit liv? Da Doris Lessing skrev om sine menstruationer i Den gyldne notesbog var det grænseoverskridende, men hedestigninger er ligesom en helt anden boldgade.

Spise. Læse. Coetzee: Summertime. Hovedpine og kan ikke koncentrere mig fordi jeg ikke har fået skrevet det jeg skulle i dag.

Jeg havde tænkt at jeg ville gemme cd’erne til i morgen og starte på en frisk, men fik jeg lyst til at høre New Order. Satte Retro på.

Heaven, a gateway, a hope
Just like a feeling I need, it's no joke
And though it hurts me to see you this way
Betrayed by words, I'd never heard, too hard to say
Up, down, turn around
Please don't let me hit the ground
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home

Det ramte mig. Pludselig var de her pludselig alle sammen, de døde og de levende. De levende døde.

Jeg lyttede, og mens hedestigninger bølgede padlede jeg rundt i dette hul i tiden: Nå min pige, er du her virkelig endnu. Det lå ikke ligefrem i kortene dengang, eller gjorde det? Og hvad vil du så med det. Hvad vil du med det hele.

Each way I turn, I know I'll always try
To break this circle that's been placed around me
From time to time, I find I've lost some need
That was urgent to myself, I do believe

Jeg bliver så frustreret når tiden smuldrer som i dag. Hvad gør jeg i morgen – stå tidligere op. Yoga. Grøn te.

Udrette noget. Bruge det til noget.

Trangen til at være levende. Levende og åben. Lysten til at det uventede skal kunne ske.

Oh, you've got green eyes
Oh, you've got blue eyes
Oh, you've got grey eyes
And I've never seen anyone quite like you before
No, I've never met anyone quite like you before

Nu sidder jeg alligevel ved computeren. Så måske skal jeg sign off her og åbne romandokumentet.

Bolts from above hurt the people down below
People in this world, we have no place to go
Oh, it's the last time
Oh, I've never met anyone quite like you before
Oh no, I've never met anyone quite like you before