torsdag den 18. februar 2010

Struktur

I går fandt jeg en oversigt over romanens struktur frem. Noget jeg lavede for længe siden og har arbejdet udfra. Jeg kunne se, at en del skal ændres ud fra det, jeg ved nu, men det er stadig romanens indhold. Jeg rettede oversigten igennem.

I går og i dag har jeg inddelt de nye tekster fra februar og januar i Del 1 og Del 2. Jeg fandt de tekster frem som jeg har skrottet. De er ikke gode nok, men det er stadig indhold som er romans fundament. Jeg satte alle de tekster jeg tror jeg kan bruge ind i den nye Del 1 og Del 2, skrev det hele igennem så der er overensstemmelse i synsvinkel og tid.

Der er også en Del 3, men den ved jeg mindst om. I morgen vil jeg lige se på, om jeg har noget gammel tekst der skal ind der. Det er også meget muligt at nogle af barndomserindringerne skal ind her, men det ved jeg ikke endnu.

Jeg skal have produceret mere tekst så jeg har et slags skelet. Så skal jeg læse det hele igennem og i gang med at rendyrke det.

Gik en tur midt på dagen. Følte mig pludselig så lykkelig da jeg travede af sted ved volden i snevejret. Over at jeg har mulighed for at koncentrere mig om romanen, at jeg er hjemme i dette fantastiske vejr. At jeg så kan blive helt deprimeret over at kulden ser ud til at fortsætte, at bilen er begravet i sne og is, at jeg ikke kan komme ud at løbe, udelukker ikke den glæde jeg også føler.

Er begyndt at læse Hertha Müller. Det er så stærkt. En fantastisk oplevelse der i den grad kræver mig og optager mine tanker.

I forgårs var jeg på nettet og se på jobopslag. Gik fuldstændig i panik fordi der ikke rigtig var noget, jeg havde lyst til at søge, og jeg blev bange for at jeg ikke finder noget inden fritstillingsperioden udløber. Men jeg nyder alligevel at have denne tid til min roman, og når jeg virkelig bruger tiden og får arbejdet, så får jeg også selvtillid og tro på at det hele nok skal lykkes.