fredag den 29. januar 2010

Fredag



Det går fremad. I øjeblikket skriver jeg barndomserindringer. Jeg ved ikke. hvor meget af dem der skal indgå i romanen, men jeg kan mærke, at de skal skrives, for at jeg kan komme videre til næste trin i min hovedpersons udvikling.

Blev færdig med Hanne Ørstavik. Eller rettere sagt blev ikke færdig med den. Meget mærkelig bog. ikke umiddelbart fængende som de andre af hendes bøger jeg har læst, men ikke til at slippe af med. Hvorfor skrive? Hvad vil det sige at være lykkelig, hvilken lykke er mulig, hvordan være ærlig over for sig selv...

Der lyder stemmer nedenunder. Mødte underbos mor og bror forleden, de fortalte mig, at en ”finsk dame” er flyttet ind. Det kan jeg høre, hun taler i telefon på finsk. Har er så frygtelig lydt.

Startede på yoga i eftermiddags. Godt at blive strukket ud. Det var et hold af pensionister - hvad ellers en fredag kl. 14. De var så søde, og læreren har jeg gået hos før, jeg ved, hun er god.

Har spist sådan en asiatisk bøfsalat, en af mine yndlingsretter. Chili... Træt. Nu vil jeg se X-Factor.