torsdag den 21. januar 2010

Find a city


Forkølelsen har bidt sig fast, den har sat sig i pandehulen, jeg har hovedpine og er træt.

Går rundt om og til og fra computeren. Har skrevet i nogle timer i dag. Langsomt.  Synes at jeg mere og mere fornemmer tonefaldet, at jeg ser romanens form. Kan se at det jeg har er meget råt, meget skal skrives igennem, en del bliver kasseret. Men kan se at der er noget der fungerer på en helt anden måde end tidligere.

Det virker autentisk.

Så noget får jeg produceret.

Ellers... er sikker på at jeg bliv smittet med forkølelse i Fitness dk forrige mandag. What a hæsligt place. Folk virker som robotter bag maskinerne, der er grimt og støjende. Jeg glæder mig til at det bliver vejr til at løbe ude. I dag meldte jeg mig til et yogahold i Studiestræde. Start i næste uge. Cyklede ind til byen for at bytte skindjakke som jeg alligevel ikke er helt vild med. Købe yogatøj i stedet. Kiggede efter den nye Chanel neglelak jeg vil have, de har ikke fået den endnu.

Hører VU som altid. Vanemenneske.... Hvem var det der skrev om Lou Reed: ”An unsympathetic personality and an escalating drug problem....”?

I øvrigt opdagede jeg at det er en god idé at researche ting til romanen. Ikke fordi jeg bruger det på en journalistisk eller kulturhistorisk måde, men fordi det inspirerer mig.

David Byrne:

I'm checking them out
I'm checking them out
I got it figured out
I got it figured out
There's good points and bad points
But it all works out
I'm a little freaked out
Find a city
Find myself a city to live in.