onsdag den 6. januar 2010

Udsyn


Har været meget i krise med min roman. Tænkte over, hvordan jeg kunne få et flow. Det var som om jeg ingen følelsesmæssig adgang havde til det stof, jeg ønskede at forløse.

Så skete der det i dag, at jeg fik den idé, at jeg skulle tage fat i nuet og have nuet som udgangspunkt i stedet for at have fortiden som udgangspunkt. Skrev lidt og synes, jeg føler mig friere. Nu vil jeg arbejde lidt videre med det og se, hvad der sker.

Det betyder, at det, der skulle have været blogstof er blevet bogstof. Ved ikke rigtig, hvad det får af konsekvenser for bloggen her.

Men altså: Mødtes med min direktør – nu eksdirektør – på Wilder. Glad for at se ham. Han gav mig Lykke Friis’ Østers på Kempinski i afskedsgave. Han synes, jeg skulle tage til Berlin – nu har jeg tid til det. Godt set og godt tænkt. Det var rart at tale med ham. Han var til jobsamtale i går, jeg håber han får jobbet, han fortjener det. Han er en af de bedste chefer, jeg har haft.