mandag den 25. januar 2010

Tid



Kom tidligt op og fik tændt computeren. Der gik en times tid med de sædvanlige destruktive tanker. Så kom jeg i gang, og det gik godt. Skrev et afsnit jeg ikke har troet jeg kunne skrive, fordi jeg ikke synes jeg kunne huske det. Mens jeg skrev dukkede erindringerne op og blev flettet sammen med personerne. Det var godt.

Drøm i nat: jeg er tilbage i gymnasiet og danser lanciers med A. Han vil danse med mig, vil ikke slippe min hånd, men i drømmen er der noget karikeret over situationen. Det er mange år siden, jeg gik i gymnasiet. Jeg gik ikke i gymnasiet med A. Fortiden. Lad den hvile.

Bekymringer. Mor og far bliver gamle. Far taler om at vi skal overtage sommerhuset, han synes, det er en belastning. Mor er sløj, hoster, lidt modløs. Tid....

Hunky Dory i baggrunden. Life on Mars. Min sang var det engang. Dengang jeg var 15. De drømme jeg havde, men det var ikke engang drømme. Fantasier og tankespind.

Ville ønske jeg orkede at skrive noget på romanen nu, men det gør jeg absolut ikke.