tirsdag den 19. januar 2010

Mål


Hos W. i dag. Det var en time jeg fik meget ud af og som altid var det noget andet jeg fik med mig, end jeg havde regnet med.

Jeg har været meget tilfreds med at jeg har fået skrevet hver dag undtagen søndag, hvor jeg var for sløj. Jeg føler en angst omkring skriveprocessen som godt kan lamme mig for en stund, men jeg satte ord på, hvad den handler om. Det gjorde jeg med udgangspunkt i Klein og Segals tanker om kreativitet, som er den teori der giver mening for mig i forhold til min historie.

Jeg kan godt se, at jeg er bange for det flow der er ved at opstå, bange for, hvor det vil føre mig hen. Kan jeg give mig selv lov til at skabe noget uden at frygte andres misundelse, uden at måtte give det fra mig eller ødelægge det?

I går fik jeg skrevet mig ind på hovedpersonens sindstilstand, hendes oplevelser af sin omverden og sig selv. I dag fik jeg skrevet et afsnit om en koncert, som jeg synes tog hul på at gengive hvad det var, jeg oplevede, når jeg gik til koncert. Meget tilfredsstillende at nærme mig det.

Det kom jeg med til W. Jeg tænker, at jeg havde brug for at vise hende, at jeg kan klare mig selv. Det havde jeg brug for, fordi jeg har været syg og har følt mig meget sårbar.

Det er også rigtigt, at jeg kan klare mig selv. Men jeg har brug for at tale med W. Hun holdt mig fast på det, jeg sagde, og fik mig til at tænke over, hvordan jeg kan bevæge mig fremad.

Jeg er gået rundt om computeren nogle timer hver dag og har måske siddet og arbejdet et par timer. Det er ikke nok, hvis jeg skal lykkes med at nå mine mål.

Jeg kan se, at jeg skal til at lave en arbejdsdag for mig selv hver dag. Jeg skal udrette noget. jeg skal udrette mere, end jeg har gjort hidtil i denne måned. Det er jeg klar til nu. Det er en god følelse.

I morgen har jeg et projekt der hedder at køre en tur til Nørrebro og besøge et meget vigtigt sted. Det er faktisk noget jeg har tænkt på længe. Så hvorfor ikke gøre det nu.

Så skal jeg til at lave program for hver dag, så jeg har en to-do liste jeg kan krydse af.

Jeg skal også have mit cv på plads i weekenden, så jeg kan komme i gang med jobsøgningen.