torsdag den 7. januar 2010

Gøre de rigtige ting


Da jeg vågnede i morges, følte jeg sådan en længsel efter at tage fat på min roman igen. Ideen fra i går om at have et nutidsplan som udgangspunkt virkede meget fremmed. Det er en god følelse, at jeg gerne vil i gang med romanen. Men spørgsmålet er stadig, hvordan jeg kommer det.
Sover længe. Sover uroligt. Føler mig træt.
Mødtes med B. på Wilder i formiddags. Hun skriver digte i øjeblikket. Romanen som hun har skrevet på i 8 år er stillet i bero. Ikke særligt opmuntrende. Men hun havde nogle gode råd. Om at gøre det der ligger lige for, og ikke gøre det at skrive til et projekt, men til en praksis.
Læste det meste af Repremiere i mit indre mørke i eftermiddags, havde læst flere af teksterne før, men det var meget afslappende, og jeg grinede af flere ting. Så gik de i gang med væggen nedenunder ved 17 tiden. Jeg kunne ikke holde ud at være i lejligheden, så jeg tog ind til byen, selv om jeg egentlig var for træt. Gik lidt i butikker, købte en Nike løbe t-shirt på udsalg og gik i Grand. Havde tænkt mig at jeg ville se Coco før Chanel, fordi jeg ikke kan håndtere noget som helst udfordrende i øjeblikket. Den var udsolgt, så jeg så The Imaginarium of Dr. Parnussus i stedet for. Heath Ledgers sidste film. Den var visuelt stærk, men meget støjende, og jeg blev træt i hovedet.
I morgen skal jeg bare have en rolig dag.
Fik en mail fra min svigerinde i dag. Hun var på vej til Schweiz i forbindelse med jobbet. En virkelig sød, støttende og motiverende mail om min situation. Hun har jo selv lige været der og sidder nu i et super godt job, så hun er den rette til at komme med gode råd. Jeg gør de rigtige ting, men har allermest brug for at give plads, så skriveprocessen kan komme i gang.