søndag den 3. januar 2010

For let


I går aftes var jeg lettet over at finde en vej frem. Jeg gav mig hen til en forestilling om, at jeg nu har fat i den lange ende, at det kun kan gå fremad, at det bliver hamrende godt.
Resultatet er, at jeg slet ikke har turde skrive i dag.
Cyklede ind til byen for at bytte en julegave. Købte en læderjakke på udsalg. Ja, den er dejlig, muldvarpegrå, feminin og lidt rå.... Men den hjælper mig ikke til at skrive sider.
Husk: Skriv først.
Det var bidende koldt udenfor. Så koldt, at det mindede mig om min barndom og min ungdom. Inden i handskerne prikkede det af kulden i fingrene, og blæsten nev i ansigtet.
Hjemme begyndte jeg på Coetzees Life and Times of Michael K. Den er fantastisk, men det er hårdt at læse den slags bøger, når jeg føler mig så udsat selv. Jeg blev ked af det og bange.
I morgen er det mandag, men jeg skal ikke køre til Sorgenfri...