mandag den 11. januar 2010

Snefnug eller stjerne




Kathy Acker link på Kornkammer. Til et meget sympatisk talende hoved, men han talte mest om sig selv, og jeg hægtede mig af undervejs.

Fandt Blood and Guts in High School frem. Den skabte en revolution i mit sind, da jeg i sin tid opdagede den. Kan man overhovedet kalde Blood and Guts in High School for en bog? Den er så ubærligt grim, pinlig, grotesk og infantil. Obskønt eventyr og perverteret udviklingsroman.

My bedroom’s function is also unclear. Its only furniture is two barber’s chairs and a toilet. It’s a gathering place for men.
        Hotel men dressed in white and black come in and want to hurt me. They cut away parts of me. I call for the hotel head. He explains that my bedroom used to be the men’s toilet. I understand.
       My cunt used to be a men’s toilet.
       I walk out in a leopard coat.

Jeg kan lide Acker inden hun blev så postmoderne og intellektuel. Kan lide den rå udgave. Sort humor og en fuckfinger til den litterære tradition.

Er træt ovenpå dagen i går. Føler mig uden for så mange ting i livet. En overlevende i udkanten af verden.

I går aftes havde jeg lyst til at gå i gang med målrettet jobsøgning. Finde et nyt job, hvad som helst, omgående. Hvorfor? Jeg har fire måneder med løn. Kan jeg ikke holde ud at blive konfronteret med mig selv?

You couldn’t tell the difference between a snowflake and a star.

Koldt og hvidt. Noget bliver, noget forsvinder.